مهم‌ترین اشتباهات رایج شرکت‌های توسعه PHP

بسیاری از موارد در حوزه توسعه وب (چگونه یک توسعه دهنده وب بشویم) اشتباه است. ممکن است مبتدیان فکر کنند که این لیست کمی جامع است، اما در عین حال برخی از مهم‌ترین مشکلاتی که توسط شرکت‌های توسعه PHP ایجاد شده‌ است را نشان می‌دهد. (آموزش رایگان لاراول)

بررسی اجمالی

صاحبان کسب‌وکار این روزها مشتاق داشتن حضوری آنلاین هستند که به حداقل هزینه نگهداری نیاز دارند؛ اینجاست که توسعه PHP به کار می‌آید. PHP (آموزش برنامه نویسی شئ گرا در php) با توانایی ایجاد اپلیکیشن‌های بسیار تعاملی و وبسایت‌های داینامیک، یکی از بهترین زبان‌های اسکریپت‌نویسی سمت سرور است که از سال 1995 وجود دارد. برخی از مزایای غیر قابل اجتناب آن عبارتند از:

  • امن ، سریع و قابل اطمینان است.
  • PHP از دیتابیس‌های MySQL ، Oracle ، Sybase و .... پشتیبانی می‌کند.
  • سازگاری با سرورهایی مانند Apache ، IIS و ....
  • روی سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوز ، لینوکس و .... به صورت مشابه اجرا می‌شود.
  • سهولت استفاده (عملکردها ، متدها و سینتکس این زبان)
  • سازگار با دروپال، جوملا، typo3 ، osCommerce و .....

با وجود وبسایت‌ها که جزئی جدایی‌ناپذیر از حضور آنلاین شما هستند، کسب و کارها به شدت تلاش می‌کنند تا اپلیکیشن‌های داینامیک و قوی ایجاد کنند و PHP MySQL یک انتخاب ارجح است. برنامه نویسی سمت سرور می‌تواند بطور مستقیم بر روی وب اجرا یا نگهداری شود. و از آنجا که فایل‌ها فقط دارای اسکریپت هستند، وقتی نوبت به تغییر می‌رسد، همه چیز راحت‌تر می‌شود. طبق دیدگاه مشتری، وبسایتی تعاملی و کاربر پسند است که به ویزیتور اجازه می‌دهد تا ضمن تولید محتوای انعطاف‌پذیر و داینامیک، به طور آزادانه در تعامل باشد.

جنبه جالب دیگر PHP این است که طیف گسترده‌ای از کتابخانه‌ها را ارائه می‌دهد که به خوبی در گسترش ویژگی‌های اصلی وبسایت کمک می‌کند. علاوه بر این، سورس کد را می‌توان به راحتی اصلاح کرد تا اجزای سازنده و پسوندهای سفارشی ایجاد شود. سرانجام، این پلتفرم امنیت سطح بالایی را ارائه می‌دهد و از حملات سایبری جلوگیری می‌کند. ممکن است خیلی جالب باشد که بدانید می‌توانید وبسایت‌هایی را ایجاد کنید که ضد هکر هستند. با این حال، این ساختمان یک دیتابیس قابل ‌اطمینان و قابل ‌اعتماد است که زمان و تخصص را می‌طلبد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با یک شرکت قابل اعتماد توسعه PHP ارتباط برقرار کنید. (آموزش ایمپورت و اکسپورت اکسل در لاراول)

جلوگیری از اشتباهات توسعه PHP

اشتباهات اجتناب‌ناپذیر هستند، مهم نیست که هر حرفه، چقدر عالی است و چه میزان این تکنولوژی مقاوم است. بخاطر عدم درک برخی از مسائل اساسی، بیشتر توسعه دهندگان PHP در حالی که یک پروژه PHP را شروع می‌کنند، اشتباه می‌کنند. با این حال، این خطاها مانع عملکرد کد نمی‌شوند و در نتیجه اغلب نادیده گرفته می‌شوند. اما در عین حال، بسیار مهم است که بدانیم این اشتباهات می‌توانند باعث ایجاد خطاهای منطقی یا معنایی در معرفی نقاط ضعف امنیتی ناخواسته در برنامه شوند. در تمام این هرج و مرج‌ها، یک پرتوی امید وجود دارد - همه آنها به راحتی قابل شناسایی هستند.

در اینجا هدف ما ارائه یكی از بهترین خدمات و تخصص‌های توسعه PHP است كه از این اشتباهات جلوگیری می‌کند كه منجر به بهبود كیفیت و كارآیی کلیه پروژه‌های مبتنی بر PHP می‌شود. در ادامه می‌خواهیم به برخی از رایج‌ترین اشتباهات قابل اجتناب شرکت‌ها در توسعه PHP اشاره کنیم.

تمرکز بر روی کاربران نهایی اشتباه

مصرف‌کنندگان نقش کلیدی در موفقیت یا عدم موفقیت فروشگاه اینترنتی مبتنی بر PHP دارند. آنها طبق ترجیحات خودشان کنترل می‌کنند که چه نوع کالاها و خدمات در بازار ارائه شود. مکان‌های مختلف بر اساس نوع مشتری‌های موجود، کالاهای مختلفی را فراخوانی می‌کنند. قبل از نتیجه گیری، اطمینان حاصل کنید که موقعیت مکانی خود و نوع مشتریانی که قصد ارائه خدمات به آنها را دارید را به خوبی می‌شناسید. علاوه بر این، سعی کنید در مورد آنچه مشتریان دوست دارند بدانید و کشف کنید که دلیل عدم موفقیت سایر مشاغل چیست. تعریف مخاطب هدف همیشه توصیه می‌شود در مرحله برنامه‌ریزی که قبل از شروع فرآیند توسعه است انجام شود. بنابراین هیچ حوزه‌ای برای اشتباه یا شکست در هنگام تعیین مخاطبان هدف وجود ندارد. انجام همه این کارها بعداً شما را مجبور به انجام مجدد برخی از مراحل منتهی به اتلاف وقت و منابع بیشتر می‌کند. از این گذشته، هیچ هدفی در طراحی محصولی وجود ندارد که برای مخاطبان هدف شما مناسب نباشد.

غیرفعال کردن گزارش خطا

به محض اینکه خطای PHP در وب نمایش داده شد، توسعه دهندگان آماتور اغلب عصبانی می‌شوند. بنابراین کاری که آن‌ها انجام می‌دهند این است که به سادگی این خطا را بر روی سیستم محلی خود غیرفعال می‌کنند تا کدها را دیباگ کنند و همین کار را در تولید گزارش دهند. این یک اشتباه بزرگ است. اگر خطایی در تولید رخ دهد ، کاربر آن را پیدا نمی‌کند، و این بدان معنی است که برنامه نویس نمی‌تواند متوجه شود که اشتباهی هم رخ داده است. شما آنچه را که نمی‌بینید، نمی‌توانید اصلاح کنید. بنابراین همیشه توصیه می‌شود که یک سیستم گزارشگری مناسب به کار گرفته شود. لازم نیست که به کاربر نمایش داده شود بلکه می‌تواند به فایل تبدیل شود، تا بعداً بررسی شود. هر چه باشد بهتر است قبل از پایان دادن به فاجعه، سایت ضعیف خود را تعمیر کنیم.

نادیده گرفتن پشتیبانی و ارتباطات

یک خطای اساسی دیگر که توسط اغلب شرکت‌های توسعه PHP رخ می‌دهد، کانال ارتباطی ناقص است. برنامه نویسان به عنوان یکی از عناصر اصلی موفقیت، در نهایت سوءاستفاده‌هایی را به وجود می‌آورند که باید به هر قیمتی از آنها جلوگیری شود. تصور کنید روزها، هفته‌ها، و ماه‌ها درگیر یک پروژه PHP بوده‌اید که نه شما و نه شرکت توسعه قادر به رسیدن به یک راه‌حل مناسب نیستید. آیا می‌خواهید با شرکتی معامله کنید که در آن کسی نیست که حتی پس از گذشت چند روز از ارسال یک ایمیل یا پیام skype صحبت کند؟ احتمالا نه!

PHP به عنوان یک مهارت مهم است، اما در نهایت، چیزی که وقت شما را ذخیره می‌کند ارتباطات شما است. بنابراین قبل از انتخاب یکی از آن‌ها مطمئن شوید که آن‌ها را براساس توانایی آنها در تصمیم‌گیری، حل مسئله و قدرت تحلیل‌شان می‌شناسید و همچنین به جای اینکه مستقیماً به پروژه حمله کنند، پاسخگو هستند. علاوه بر این، یک شرکت توسعه PHP را انتخاب کنید که دارای یک شیوه ارتباطی مناسب برای بررسی و حل جدیدترین آپدیت‌ها و مشکلات باشد.

نمونه کارهای قبلی به اندازه کافی خوب نیستند

چیزی که همه با آن موافق هستند؛ بررسی نمونه کارهای توسعه ارائه دهندگان خدمات توسعه وب PHP قبل از انتخاب آنها است. بیایید فرض کنیم که شما برخی از مهارت‌های مورد نیاز برای این شغل را دارید تا بتوانید کار قبلی را تنها بر روی شایستگی زیبایی‌شناسی قضاوت کنید. البته، حضور آنلاین شما باید در توجه به زیبایی‌شناسی برتری داشته باشد. پس سعی کنید بررسی کنید که چقدر خوب عمل می‌کند و یک تجربه کاربری هموارتر را ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که موارد مهم را هنگام استخدام کارشناسان PHP از قبل بررسی کنید.

استراتژی‌های تحقیقاتی ضعیف یا ناکافی

هیچ دو کسب‌وکاری مشابه هم نیستند، بنابراین دو رویکرد چگونه می‌توانند یکسان باشند. بعد از انجام تحقیقات کافی درباره ایده محصول، سعی کنید از بازارهای مختلفی که محصولات مشابه (رقبای خود) را ارائه می‌دهند بازدید کنید و تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزی برای آنها مفید است و چه چیزی برای آنها مفید نیست و..... . به ایده‌های جدیدی فکر کنید که می‌تواند فضای موجود شما را برجسته‌تر از ایده موجود کند. باید بدانید که آیا چیزی وجود دارد که از نظر مشتری در محصول موجود نیست و سعی کنید تا جای ممکن آن را حل کنید. آیا شما هنر پیش‌بینی ترندهای آینده را دارید؟ اگر اینطور نیست، یادگیری را شروع کنید زیرا به شما کمک می‌کند تا پول و منابع خود را عاقلانه سرمایه گذاری کنید. در پایان، آنچه بیش از همه اهمیت دارد رضایت مشتری است. وقت بگذارید، تحقیق کنید، سؤال کنید، بررسی کنید که سایر مشاغل چه کاری انجام داده‌اند و کجاها اشتباه پیش رفته‌اند. درک کنید که چگونه آنها بر مشکلات غلبه کردند و در آخر اینکه چگونه محصولات خود را وارد بازار کردند.

عدم اشتراک‌گذاری دیدگاه با برنامه‌نویس

یک کلمه را می‌توان به روش‌های شگفت‌آور و گسترده‌ای تفسیر کرد. مجدداً می‌گویم که ارتباط، کلید موفقیت به خصوص در مراحل اولیه پروژه توسعه PHP است. سردرگمی و هرج و مرج می‌تواند باعث ایجاد تفاوت در تفسیر حوزه کار شود، و این کار با شروع یک روش کاملاً غیر منتظره در مقایسه با آنچه تصور کرده بودید آغاز می‌شود. به همین دلیل عدم به اشتراک گذاشتن دیدگاه شما با یک توسعه دهنده قابل اعتماد PHP اشتباه بزرگی است. قبل از شروع پروژه، متخصص باید بتواند آنچه را که می‌خواهید انجام دهید، واقعاً درک کند. زمان‌هایی هست که شرکت‌ها و توسعه دهندگان درباره کار بحث می‌کنند و درباره پروژه سوال نمی‌کنند؛ صاحبان کسب‌وکار فرض می‌کنند که باید آن را درک کرد. که اشتباه است!

این نوع فرضیات دلیل همه اشتباهات هستند. بنابراین ممکن است بپرسید راه حل چیست؟ شما می‌دانید شغلتان چیست؟ دانش زیادی در مورد همه چیز دارید که پایه و اساس نوع نرم‌افزاری است که شما نیاز دارید. بنابراین توضیحات پروژه را به روشنی و مختصر ارائه دهید. همچنین از برنامه نویس سؤالاتی در مورد ریسک خود بپرسید و درک کنید که فرد مورد نظر چگونه به قول خودش وظیفه خود را بازنگری می‌کند. این یک روش مناسب برای آشکار کردن پیشفرض‌های پنهان برنامه نویس است.

نادیده گرفتن سئو تکنیکال

با گذشت چند سال، سئو بسیار رواج پیدا کرده است. بنابراین استخدام یک شرکت توسعه PHP که هیچ چیزی در مورد سئو نمی‌داند، ریسک بزرگی است. حالا شما باید در مورد این که چرا توسعه به سئو مربوط است، گیج شوید. بدین صورت: هدف اصلی یک فروشگاه اینترنتی هدایت مشتریان بالقوه و افزایش فروش است. بنابراین دیر یا زود باید یک متخصص سئو تکنیکال برای بهینه‌سازی وب سایت خود استخدام کنید. سئو عالی با توسعه وب عالی شروع می‌شود. در حالی که برخی سئوهای داخلی و تکنیک‌های برگرفته از محتوا مانند به حداقل رساندن زمان لود، بهینه سازی موبایل، کاهش نرخ گزاف‌گویی، افزایش دید آنلاین باید از ابتدای فرآیند توسعه اجرا شود. علاوه بر این، سعی کنید یک شرکت توسعه PHP را استخدام کنید که در ارائه خدمات سئو نیز سرآمد باشد یا از این روند آگاهی داشته باشد. به هر حال، شرکتی که نمی‌تواند کسب‌وکارتان را با یک وب سایت بهینه‌سازی سئو تأمین کند، نمی‌تواند به شما در رسیدن به مشتریان احتمالی‌تان به طریق وب سایت کمک کند.

انتظار نتیجه سریع از برنامه نویسان

بسیاری از متخصصان PHP تمایل دارند که این وعده‌های دروغین را برای تکمیل کار در کم‌ترین زمان بدهند. هر زمان که شرکت مورد نظر شما این را می‌گوید؛ باید بدانید که وقت آن است که حرکت کنید. توسعه انواع اپلیکیشن‌ها مانند سیستم چت، اپلیکیشن موبایل یا وبسایت فرآیندی پیچیده است بدون توجه به اینکه شما چقدر با تجربه و آگاه باشید. همیشه زمان بر است و زمان بر خواهد ماند.

با این حال، کار فقط به توسعه دهنده محدود نمی‌شود بلکه چندین افراد مختلفی درگیر انجام کارها هستند. بنابراین برای شرکت‌های توسعه این اشتباه را برای افزایش کار به هیچ وجه اشتباه نگیرید و صاحبان مشاغل در چنین دام‌هایی قرار نگیرند و به دنبال کسی باشید که قابل اطمینان‌تر باشد و انتظار ندارند سریع کارها را انجام دهند.

میخوای یه شریک فنی پیدا کنی؟

اول از همه شما در مورد این لیست چه احساسی داشتید؟ به نظر شما این موضوع بسیار درونی است یا جنبه‌های مشترکی را در بر می‌گیرد؟ توسعه PHP همه چیز در مورد آزمایش‌ها و خطاها است - این یک واقعیت است! اما گریز از همه اشتباهات فوق الذکر شما را به سمت تیم توسعه وب بهتری هدایت خواهد کرد.

Sara Jabbari

Sara Jabbari

دیدگاه‌ها


ثبت دیدگاه