مزایای منحصر به فرد استفاده از فریمورک لاراول

خدمات توسعه لاراول، جامعه PHP را غافلگیر کرده است. به جرات می‌توان گفت لاراول یکی از بهترین‌ فریمورک‌های PHP است که کار برنامه‌نویسی و کدزدن را سرعت بخشیده است. بیش از 1،14،640 وب‌سایت فعال طراحی شده با لاراول در سطح اینترنت وجود دارد. این موضوع محبوبیت بیش از حد لاراول در میان برنامه‌نویسان را نشان می‌دهد.
از مزایای فریمورک لاراول می‌توان گفت که لاراول فریمورکی است که بر پایه PHP نوشته شده و ساختار تمیزی دارد و برنامه‌نویسان را از کدنویسی‌های پیچیده و زمانبر راحت کرده است.

شما با استفاده از دوره‌های لاراول می‌توانید سطح دانش خود را در زمینه لاراول افزایش داده و در ادامه با تمرین و تست و کسب تجربه در زمینه برنامه‌نویسی با لاراول، اپلیکیشن و سایت‌ با کارایی‌های متنوعی طراحی کنید. حتی ارتقا و توسعه هم با لاراول راحت‌تر شده است. به طوریکه توسعه برنامه به جای خسته‌کننده بودن، تبدیل به کاری جذاب و خلاقانه شده است.
هنگام توسعه اپلیکیشن خود با لاراول به فیچرهای فوق‌العاده‌ای خواهید رسید. چرا که در لاراول پکیج‌های متعددی ارائه شده است که نیازهای خاص شما را برآورده می‌کند.

مزایای فریمورک لاراول چیست و چرا به فریمورک لاراول نیاز داریم؟

فریمورکی مانند لاراول به معنای واقعی کلمه، ظرافت و سرعت عمل را در اختیار برنامه‌نویس قرار می‌دهد. لاراول توسعه را به یک تجربه خلاقانه، لذت بخش و واقعاً برآورده کننده نیاز تبدیل کرده است. به کمک لاراول کارهای معمول خود را در طراحی سایت راحت‌تر انجام می‌دهید. منظور از این کارهای معمول مواردی مانند مسیریابی (routing)، احراز هویت (authentication)، سشن‌ها (sessions) و کش کردن (caching) است.
علاوه بر این موارد لاراول ابزارهای قدرتمند مورد نیاز برای پروژه‌های طراحی سایت بزرگ و پیچیده را نیز فراهم می‌کند. قابلیت‌های مثل unit testing و migration system و ... که به شما کمک می‌کند تا هر پروژه‌ای در هر سطحی را پیاده‌سازی کنید.

توجه

قاعدتا تمام این آپشن‌ها و کارامد بودنشان، برای زمانی‌ست که شما تسلط کافی رویPHP و فریمورک لاراول را داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنم اگر ابتدای راه دوره لاراول هستید، مقاله 7 گام برای شروع یادگیری حرفه‌ای برنامه‌نویسی لاراول را مطالعه کنید.

در ادامه برخی از مزایای منحصر به فرد استفاده از فریمورک لاراول را بررسی کرده‌ایم، که توجیهی بر محبوبیت بیش از اندازه لاراول در دنیای برنامه‌نویسی وب و اپلیکیشن است.

احراز هویت و مجوز

یکی از مزایای مزایای فریمورک لاراول احراز هویت است. منظور از احراز هویت کلیه عملیات مربوط به پنل کاربری و مدیریت مانند ثبت نام یا لغو ثبت نام، ورود و خروج از پنل کاربری و مدیریت، بازیابی رمز عبور و از این قسم موارد است. سیستم احراز هویت تمامی دستورات و متدهای مربوط به پیاده‌سازی موارد ذکر شده است.
به طور قطع یکی از مهم‌‌ترین بخش‌ها در بحث امنیت وب‌سایت، همین احراز هویت است. ادمین سایت باید خیالش از بابت سطح دسترسی کاربران، دسترسی مجاز و معتبر به منابع درست، راحت باشد. لاراول یک متد برای کنترل منطق مجوز دارد که دسترسی و مدیریت کنترل را آسان و سریع می‌کند.

تولید و ساخت URL

لاراول در تولید URL در قالب شما به خوبی عمل می‌کند. وقتی کاربر روی لینکی کلیک می‌کند یا مستقیم موردی را تایپ می‌کند، قصد رسیدن به محتوای مورد نظر مانند مقاله، توضیحات محصول و غیره را دارد. این کار بدون مسیریابی URLها دشوار است. از آنجا که سایت چیزی که در ذهن کاربر است و قصد دیدن و خواندش را دارد، درک نمی‌کند، نمایش صفحه خالی یا صفحه 404 خالی از انتظار نیست. فریمورک لاراول با استفاده از URI و کلوژر یا کنترلر، یک استراتژی توصیف مسیر بسیار ساده ارائه می‌کند.

تست واحد (Unit Testing) عالی

این ویژگی یکی از مزایای منحصر به فرد و پرطرفدار لاراول است. در تست واحد لاراول، هر ماژول از وب‌سایت شما قبل از فعال شدن سایت تست می‌شود. اینکار به این منظور است که هیچ بخشی از وب‌سایت شما خراب نشود. آزمایش تست واحد تضمین می‌کند هیچ گونه باگ یا مشکلی در وب‌سایت شما وجود ندارد. پس با لاراول یک سایت با کارایی مورد قبول و بدون اشکال و در نهایت بدون دردسر را برای کاربران و کارفرمای خود ایجاد می‌کنید.

ساخت سایت چندزبانه

ایجاد سایت چند زبانه یکی دیگر از مزایای فریمورک لاراول است. در واقع این گزینه مناسب مشاغلی است که قصد گسترش کسب و کار و دامنه کار خود را در کشورهای مختلف با زبان های مختلف دارند. برای مثال شما سایت در زمینه فروش زعفران فعالیت دارید و قصد صادرات زعفران خود را دارید. از اصلی‌ترین نیازهای شما هنگام طراحی سایت، در نظر گرفتن چندزبانه بودن سایت است. فریمورک لاراول به شما کمک می‌کند تا سایت خود را به راحتی و به سرعت برای زبان‌های مختلف ایجاد کنید.



طراحی سایت چندزبانه با فریمورک لاراول که یکی از مزایای فریمورک لاراول است

پشتیبانی از معماری MVC

وقتی عنوان لاراول را در گوگل سرچ کنید با تعریف- از معماری Model - View - Controller پیروی می‌کند.- از ویکی پدیا روبرو خواهید شد. به همین دلیل است که با قاطعیت می‌توان گفت لاراول بهترین فریمورک برای استفاده در توسعه اپلیکیشن شما است. پشتیبانی از معماری MVC، پرفورمنس را بهبود می‌بخشد، وضوح کد را تضمین می‌کند و امکان مستندسازی بهتر را فراهم می‌کند. تغییر تمپلت و کدهای پشت آن را آسان می کند. به طور خلاصه، قابلیت‌های داخلی این فرآیند را آسان می‌کند.

پیشنهاد باورژن برای مطالعه بیشتر:

معرفی الگوی معماری MVC

یکپارچگی با Mail Services

یکپارچگی با Mail Services از مزایای دیگری است که لاراول ارائه می‌دهد. این قابلیت برای ارسال نوتیفیکیشن به کاربران استفاده می‌شود تا آن‌ها در مورد مسائل مختلف مثل ثبت نام موفق، مطلع شوند. در دنیای آنلاین امروز داشتن سایتی که امکان ارسال ایمیل برای کاربران مثلا بعد از ثبت نام اولیه آن‌ها را نداشته باشد واقعا غیرقابل تصور است. البته در بعضی سایت‌ها با توجه به گروه کاربری ممکن است هیچ ارسال ایمیلی صورت نگیرد و و یا ثبت نام فقط از طریق SMS باشد. که مسلما این سایت به درخواست کارفرما سفارشی شده است.
برای مثال در سایتی که فیلد کاری فروش لوازم کشاورزی دارد، با توجه به مخاطبانی که بالطبع کشاورز هستند، ثبت نام با SMS گزینه بهتری برای جذب کاربر است.

ابزار آرتیسان برای کامندلاین (Command Line)

یکی از مزایای فریمورک لاراول ابزار کارآمد آرتیسان است. به طور کلی دولوپر باید با فریمورک لاراول ارتباط برقرار کند و از کامندلاین توسعه و مدیریت محیط پروژه لاراول استفاده کند. لاراول یک ابزار کامندلاین یکپارچه به نام آرتیسان دارد. این ابزار وظیفه ساده‌کردن انجام تغییرات در فریمورک را دارد.

مزایای استفاده از ابزار آرتیسان :
آرتیسان به ایجاد کد اسکلت و معماری پایگاه داده و انتقال آن‌ها کمک می‌کند. در نتیجه مدیریت پایگاه داده آسان‌تر می‌شود.

این ابزار امکان ایجاد فایل‌های پایه MVC مثل کنترلرها و مایگریشن‌ها و ساختمان دستورات سفارشی را فراهم می‌کند.
ابزار آرتیسان به ما امکان می‌دهد تقریباً همه تسک‌های تکراری و خسته‌کننده برنامه‌نویسی را که اکثر دولوپرها از انجام آن‌ها به صورت دستی طفره می‌روند، انجام دهیم.
علاوه بر این، می‌توانیم آزمایشات واحد را برای اپلیکیشن خود انجام دهیم.

کتابخانه‌های داخلی

لاراول فریمورکی است که با کتابخانه‌های از پیش نصب‌شده پویا کار شما را آسان می‌کند. این کتابخانه‌ها شامل کتابخانه‌های شی‌گرا هستند که می‌توان گفت در سایر فریمورک‌های PHP پیدا نمی‌شوند.

دلایل محبوبیت لاراول

دلایل محبوبیت لاراول - مزایای فریمورک لاراول

همه ما جمله "وقت طلاست" را شنیده‌ایم و به آن باور داریم. دولوپرها می‌توانند در عرض چند دقیقه شروع به نصب و پیاده‌سازی برنامه لاراول کنند که از نظر صرفه‌جویی در وقت عالی است.
لاراول به شما کمک می‌کند یک وب سایت قوی بسازید که مدیریت آن ساده، سریع و در عین حال آسان باشد. دلایل محبوبیت لاراول که در اینجا ذکر شده فقط تعداد محدودی است. دلایل متعدد دیگری وجود دارد که لاراول را به بهترین فریمورک تبدیل می‌کند.
لاراول محبوب است زیرا:
تسک‌هایی که نوشتن آن‌ها معمولاً ساعت‌ها طول می‌کشد و باید صدها خط کدنویسی کرد را می‌توان با توابع از پیش ساخته شده در عرض چند دقیقه با فریمورک لاراول انجام داد. به عنوان مثال، حافظه کش (برای افزایش سرعت و عملکرد سایت)، احراز هویت و غیره در پکیج جدید لاراول ایجاد شده است که توسعه را آسان‌تر، سریع تر و کارآمدتر می‌کند!
نوشتن تست‌های واحد؛ کار زمان‌بری است، اما کار ارزشمندی است چون تست نرم افزار، اطلاعات کیفیت محصول یا خدمات را به مشتری ارائه می‌دهد. لاراول پکیج phpunit را به صورت پیش فرض نصب کرده و بدون هیچ کار اضافه‌ای میتوانیم تست‌های خود را بنویسم.
داکیومنت‌های موجود در فریمورک لاراول دقیق است. به همین دلیل دولوپرها مجبور نیستند زمان زیادی را برای تجزیه و تحلیل بهترین روش‌ در توسعه و نگهداری اپلیکیشن و تصمیم‌گیری در مورد چگونگی اجرای صحیح همه چیز صرف کنند. با یک سرچ ساده می‌توانید دوره‌های مختلف آموزش رایگان لاراول باورژن را پیدا کنید. فریمورک لاراول استقبال کننده‌های زیادی دارد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله مزایای فریمورک لاراول را با هم بررسی کردیم. خالق لاراول، تیلور اوتول می‌گوید: "لاراول قوی‌ترین فریمورک در اکوسیستم PHP است زیرا شامل تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن‌های تحت وب مدرن را دارد".
ما معتقدیم که حق با تیلور است چون فریمورک PHP لاراول در ردیف بهترین‌های حوزه فناوری در سطح جهانی است.

لاراول فریمورکی است که مانند دو بال بر پشت PHP سوار شده و به آن قابلیت پرواز می‌دهد. بدین معنی که سرعت برنامه‌نویسی با استفاده از لاراول در مقایسه با PHP خام مشابه داشتن دو بال برای برنامه‌نویس است. با برنامه‌نویسی لاراول می‌توانید پروژه‌های طراحی سایت خود را با سرعت بیشتری برنامه‌نویسی کنید و تحویل دهید.

رقیه اباذری

رقیه اباذری

تو دانشگاه IT خوندم و اکثر منابع کتاب‌های ترجمه شده بودند و صدالبته مبهم :( مثلا element رو "عنصر" ترجمه می‌کردن و من همیشه می‌رفتم تو شیمی و جدول مندلیف. تو باورژن سعی کردم تا حد ممکن مطالب رو با زبان ساده و قابل درک بنویسم. باشد که کسانی که تازه پا به عرصه برنامه‌نویسی گذاشتن، راغب‌تر بشن و با نظرات و فیدبک‌های شما راه هموارتر بشه:)

دیدگاه‌ها


ثبت دیدگاه