سبک زندگی برنامه نویس‌ها

شرکت‌های فناوری دیگر تنها کسانی نیستند که به دنبال برنامه‌نویس لاراول خوب می‌گردند. تغییر و تحولی که در کسب‌وکارها و دنیای دیجیتال اتفاق افتاده است، حتی شرکت‌های بیمه و فروشگاه‌های اینترنتی تازه تاسیس را هم نیازمند برنامه‌نویس لاراول کرده است. اما بیشتر این شرکت‌ها هیچ ذهنیتی راجع نحوه برخوره، وظایف و حتی جذب برنامه‌نویس ندارند.

در مقوله سبک زندگی برنامه نویس‌ها اگر بخواهیم یک روز از زندگی برنامه‌نویس را بررسی کنیم، می‌توان گفت که یک روز از زندگی برنامه‌نویس شامل وظایفی همچون ساخت و استقرار وب‌سایت، اپلیکیشن و به طور کلی برنامه‌ها است. اما کارهای دیگری هم وجود دارد که در شرح شغل گنجانده نمی‌شود. از پاسخ‌دهی به مشتری گرفته تا اطفا حریق، برنامه‌نویس به نوعی آچار فرانسه است. IT دیگر فقط یک عملکرد پشتیبانی نیست. برنامه‌نویسان ارتباط مستقیم با ارزش کسب‌وکار دارند و یکی از مولفه‌های اصلی بسیاری از کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های جدید هستند.

چه چیزی در سبک زندگی برنامه نویس‌ها، آن‌ها را حرفه‌ای می‌کند؟

تمرکز و خونسردی

با توجه به مشکلاتی که هر لحظه برای هر سایت یا برنامه اتفاق می‌افتد، برنامه‌نویس باید این جسارت را داشته‌باشد که بدون استرس و از دست دادن تمرکز، بین تسک‌ها جابجا شود و به همه آن‌ها رسیدگی کند.
وب‌سایت X ارور 500 می‌دهد و بالا نمی‌آید، مشکل مربوط به پاک‌کردن بخشی در پنل مدیریت توسط ادمین سایت است.

وب‌سایت Y موقع آپلود دیتا از طریق اکسل، بخشی از دیتاها را پاک می‌کند. مشکل از سرور و بالا بودن تعداد پردازش‌هاست.

وب‌سایت Z موقع ذخیر کردن محصول، ارور "فیلد قیمت اجباری است" می‌دهد. در صورتیکه فیلد قیمت پر شده است.

و...

برنامه‌نویس باید با حفظ خونسردی پاسخگوی تمام این موارد باشد و همزمان روی پروژه در حال اجرا هم کار کند. در واقع برنامه‌نویس باید  حل‌کننده مشکلات و بازیکن صبور تیم باشد. 

بروز بودن

سرعت آپدیت علوم برنامه‌نویسی بسیار بالا است پس برنامه‌نویس باید بروز باشد. همگام بودن با جدیدترین تغییرات، توانایی توضیح مشکلات فنی برای افراد غیرفنی و ذهن تحلیلی و خلاقیت از ویژگی‌های اصلی برنامه‌نویس است. به این دلیل که اکثرا یک تسک انتزاعی به آن‌ها داده می‌شود و باید سریعاً راه حلی برای تحقق آن پیدا کنند.

توجه

اگر دوست دارید بیشتر درباره ویژگی‌های برنامه‌نویس خوب بدانید، مقاله 7 ویژگی یک برنامه‌نویس خوب پیشنهاد ویژه باورژن است:)

رضایت شغلی برنامه نویس چگونه به نظر می رسد

از آنجا که تقاضا برای برنامه‌نویس خوب در حال حاضر زیاد است و همچنان رو به ‌رشد است، جذب استعدادهای قوی در این زمینه بسیار دشوار است. برنامه‌نویس علاوه بر اینکه انتظارات یک کارمند شامل دستمزد خوب، آموزش خوب، مسیر شغلی شفاف و محیط کار دلپذیر را می‌خواهد، کارکردن با آخرین فناوری روز را هم خواستار است.

رقیه اباذری

رقیه اباذری

تو دانشگاه IT خوندم و اکثر منابع کتاب‌های ترجمه شده بودند و صدالبته مبهم :( مثلا element رو "عنصر" ترجمه می‌کردن و من همیشه می‌رفتم تو شیمی و جدول مندلیف. تو باورژن سعی کردم تا حد ممکن مطالب رو با زبان ساده و قابل درک بنویسم. باشد که کسانی که تازه پا به عرصه برنامه‌نویسی گذاشتن، راغب‌تر بشن و با نظرات و فیدبک‌های شما راه هموارتر بشه:)

دیدگاه‌ها


ثبت دیدگاه