نکات و ترفندهای طراحی وب، که هر طراحی باید رعایت کند

طراحی وب‌سایت واقعاً کار سختی است، اما به لطف google sites به بسیاری از توسعه‌دهندگان و صاحبان مشاغل در ایجاد یک وب‌سایت ساده کمک کرده‌اند. بسیاری از توسعه‌دهندگان و طراحان وب باتجربه، از google sites برای طراحی سایت‌های خلاقانه و بسیار واکنش گرا، برای مشتریان خود استفاده می‌کنند. همچنین وردپرس گزینه دیگری است که به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه سایت خود را راه اندازی کنید.

 

اگر شما هم یک طراح وب هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، پس این مقاله برای شما مناسب است. اگر قصد دارید یک سایت بسیار مقیاس‌پذیر طراحی کنید، این نکات و ترفندهای طراحی وب را بررسی کنید، تا در کمترین زمان سایت بهتری برای شما به ارمغان بیاورد.

 

همه می‌خواهند هر کاری، حتی طراحی یک وب‌سایت را خودشان و به‌تنهایی انجام دهند. بنابراین، ما با چند نکته و ترفند ساده همراه هستیم که می‌توانید با تمرین آنها یک وب‌سایت عالی برای تجارت خود ایجاد کنید. اما قبل از حرکت بیشتر، ابتدا بفهمیم که چرا این روزها به یک وب‌سایت تجاری نیاز دارید.

 

چرا کسب‌وکار شما به وب‌سایت نیاز دارد؟

جای تعجب نیست که به خاطر دانستن دلیل نیاز کسب‌وکارها به یک وب‌سایت، در حال مطالعه این مقاله هستید، زیرا تنها شما نیستید که به دنبال پاسخ هستید. ما در اینجا برخی از کاربردی‌ترین دلایلی که کسب‌وکار شما باید وب‌سایت داشته باشد را فهرست کرده‌ایم.

امروزه یک وب‌سایت به‌عنوان اولین لایه کسب‌وکار شما عمل می‌کند، و کاربران نهایی در این عصر دیجیتال با آن تعامل دارند. شرکت‌هایی که وب‌سایت ندارند از رقبای خود عقب هستند. بنابراین، چرا یک وب‌سایت این روزها بسیار مهم است.

 

  1. 1. جذب مشتریان آنلاین

وب‌سایت، یک فروشگاه آنلاین برای بیزینس شما است که توجه سرنخ‌های (leads) جدید را به خود جلب می‌کند، و آنها را به مشتریان تبدیل می‌کند. کاربران به جستجوی آنلاین محصولات و خدمات ادامه می‌دهند، و یک وب‌سایت به کاربران کمک می‌کند محصولات و خدمات شما را به‌صورت آنلاین پیدا کنند. اگر وب‌سایتی ندارید، به همه آنها پیام می‌دهید که کسب‌وکار شما در عصر تاریک گیر کرده است، یا علاقه‌ای به پیدا کردن مشتریان جدید ندارید.

 

  1. 3. آگاهی از برند را افزایش دهید

کسب‌وکارهای آنلاین موفق هستند، زیرا می‌دانند چگونه علایق مشتریان خود را مطرح کنند و آگاهی از برند را در میان آن‌ها افزایش دهند. پلتفرم آنلاین به‌عنوان یک پلت فرم پیام‌رسانی عمل می‌کند، و درک کسب‌وکار آنلاین شما را به‌گونه‌ای شکل می‌دهد که کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما نمی‌توانند ارائه دهند. شما همچنین می‌توانید از طریق تبلیغات آنلاین و ارائه معاملات جذاب، مردم را تحت تأثیر قرار دهید تا متوجه محصولات و خدمات شما شوند. داشتن یک وب‌سایت، باعث ایجاد حضور رسمی شرکت شما در اینترنت می‌شود، و به منابع دیگری که در مورد شما صحبت می‌کنند، کمتر وابسته هستید.

 

  1. 3. وب‌سایت از تبلیغات مطبوعاتی سنتی در دسترس‌تر است

حتی هنوز، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به حالت‌های بازاریابی آفلاین متکی هستند، ازجمله تبلیغات روزنامه، تبلیغات بیلبوردها، فلکس‌ها و پوسترهایی که دسترسی محدودی دارند و می‌توانند جیب شما را نیز خالی کنند. تبلیغات آنلاین با کمک وب‌سایت و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، روشی بسیار موثرتر و پایدارتر برای جذب مشتریان بیشتر است که قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه ای دارد.

 

  1. 4. افزایش اعتبار کسب‌وکار

جذب مشتری از طریق یک وب‌سایت یا یک روش حرفه‌ای، برای برآورده کردن انتظارات مشتری و افزودن اعتبار فوری به کسب‌وکار شما است. مردم به مشاغلی که از حالت آفلاین و آنلاین برای تبلیغ خدمات خود استفاده می‌کنند، اعتماد دارند. در واقع، 56 درصد از مردم گفتند که به یک شرکت بدون وب‌سایت اعتماد نخواهند کرد. داشتن یک وب‌سایت خوب فوراً اعتبار شما را به‌عنوان یک تجارت قانونی افزایش می‌دهد، و می‌تواند به نشان دادن تخصص و بهبود موقعیت کسب‌وکار شما کمک کند.                                                                                 امیدوارم این دلایل برای شما کافی باشد تا اهمیت یک وب‌سایت برای رشد کسب‌وکار خود را درک کنید.

 

نکات و ترفندهایی برای طراحی سایت

روش‌های ایجاد وب‌سایت‌ها به دلیل فناوری‌های نوظهور و ابزارهای پیشرفته، همچنان در حال تغییر هستند. هرسال گوگل الگوریتم‌های خود را به‌روز می‌کند و وب‌سایت‌هایی که استانداردهای آن را رعایت می‌کنند، همیشه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارند. بنابراین، بهتر است یک آژانس طراحی وب برای طراحی‌های وب‌سایت مقیاس‌پذیر و واکنش گرا استخدام کنید. اما اگر قصد دارید کار طراحی را خودتان انجام دهید، باید این نکات را دنبال کنید:

 

  1. 1. به طرح‌های مینیمال بسنده کنید

بسیاری از توسعه‌دهندگان و طراحان، جذب رنگ‌های روشن و فراوانی المان‌ها در وب‌سایت می‌شوند. گاهی اوقات این المان‌ها می‌تواند کاربران را از وب‌سایت شما دور کند و پیام مناسب را به مشتریان شما برساند. وب‌سایت‌هایی که المان‌های گرافیکی فراوانی دارند، می‌توانند وب‌سایت شما را سنگین کنند و زمان بارگذاری را افزایش دهند. بهتر است به طرح‌های مینیمال بسنده کنید و از به هم ریختگی المان‌ها اجتناب کنید. به‌عبارت‌دیگر، سایت را تا حد امکان ساده نگه دارید. این کار، به کاربران کمک می‌کند تا پیام شما را به‌درستی درک کنند. همچنین، سرعت بارگذاری و عملکرد وب‌سایت شما افزایش، و هزینه طراحی کاهش می‌یابد.

 

اگر به آخرین ترندها نگاه کنیم، وب‌سایت‌هایی که یک تا سه صفحه وب دارند، در موتورهای جستجو عالی عمل می‌کنند؛ به این دلیل که وب‌سایت‌های سبک به‌راحتی در صفحات موتور جستجو می‌خزند، سریع‌تر در دستگاه‌های تلفن همراه بارگیری می‌شوند و درنتیجه در SERPها، برتر ظاهر می‌شوند.

 

  1. 2. تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید

البته هدف شما این است که وب‌سایت را خیره‌کننده و جذاب کنید. اما اگر می‌خواهید ترافیک و سرنخ آنلاین ایجاد کنید، فقط در نظر گرفتن طراحی کافی نیست. به یاد داشته باشید که هدف نهایی شما از طراحی وب‌سایت، اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتریان است. اگر یک وب‌سایت تمام این استانداردها را رعایت کند، هیچ‌چیز نمی‌تواند شما را از دستیابی به موقعیت‌های برتر در موتورهای جستجو باز دارد. اطمینان حاصل کنید که محتوای وب‌سایت شما از جمله فراخوانی برای اقدام، ارائه نویگیشن آسان و همچنین پیگیری سرعت بارگذاری وب‌سایت، برای بهبود تجربه کاربری، خوانا باشد.

  1.  
  2. 3. محتوای جذاب

محتوا نقش کلیدی در اطلاع‌رسانی و آموزش به کاربران در مورد محصولات و خدمات شما دارد. بنابراین زمان خود را صرف ایجاد محتوای باکیفیت و جذاب برای وب‌سایت خود کنید. محتوای باکیفیت، با ارائه اطلاعات کامل و دقیق در مورد محصولات، کاربران را جذب کرده و آنها را تشویق می‌کند تا محصولات و خدمات شما را درک کنند.

 

  1. 4. رابط کاربری با کیفیت بالا

وب‌سایت‌های پر از محتوا می‌توانند توجه کاربران را از بین ببرند. با تصاویر جذاب، ازجمله عکس‌ها، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها، عناصر طراحی و غیره توجه آن‌ها را جلب کنید. این کار باعث می‌شود کاربران جذب شوند، و به آن‌ها کمک می‌کند تجارت شما را بهتر درک کنند.

 

  1. 5. قبل از انتشار، چندین مرتبه آزمایش کنید

اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشد، پس از تکمیل فرآیند طراحی، مرحله آزمایش را نادیده نگیرید. آزمایش کردن به شما کمک می‌کند تا عملکرد وب‌سایت خود را ردیابی، و نقص‌ها و خطاهای طراحی را شناسایی کنید؛ و قبل از انتشار بتوانید وب‌سایت را بهبود بخشید. این مهم‌ترین مرحله در بین تمام فرآیندهای طراحی است که نیاز به توجه ویژه دارد.

فاطمه رسولی

فاطمه رسولی

دیدگاه‌ها


ثبت دیدگاه