نکات کوچکی که باعث تغییرات بزرگی در طراحی وب می‌شوند

کاربران هنگام مراجعه به یک سایت، به محتوای آن توجهی نمی‌کنند، بلکه در ابتدا ظاهر سایت را بررسی و ارزیابی می‌کنند.

برای ایجاد اولین برداشت مثبت، هر چیز کوچکی را که می‌تواند تأثیرگذار باشد، در نظر بگیرید. تمام المان‌هایی که قابل مشاهده هستند، باید تصور درستی از کل شرکت یا فروشگاه ایجاد کنند. برای انجام این کار، باید در مورد بهترین فونت‌ها برای وب‌سایت‌ها تحقیق کنید، و با بررسی کیفیت، طراحی کلی سایت خود را شروع کنید.

طراحی باید به طور کامل ساخته شود تا بر سطوح علاقه‌مندی ناخودآگاه و همچنین خودآگاه یک کاربر بالقوه تأثیر بگذارد تا کاملاً توجه آنها را جلب کند، و کنجکاوی آنها را برای ادامه مرور سایت شما، برانگیزد. امروز قصد داریم به جزئیات ظریفی که می‌توانند در طراحی ارگانیک کمک زیادی کنند، نگاهی بیندازیم.

1. طراحی دقیق و با جزییات

استفاده از بهترین فونت‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها، دکمه‌ها و سایر موارد دیگر، برای وب‌سایت‌ها ضروری است. همه آنها باید پیاده‌سازی شوند، تا یک تصویر کلی زیبا را تشکیل دهند، و هویت سازمانی مربوط به شرکت یا فروشگاه را منعکس کنند. این جزییات کوچک بر درک کاربران تأثیر می‌گذارد، و اگر درست انتخاب نشوند، مردم گمراه خواهند شد. باید به طور واضحی مشخص شود که سایت چیست و چگونه سازماندهی شده است، در غیر این صورت به محض لود و ارتباط اولیه، کاربر سایت را خواهد بست.

از 5 تکنیک ساده برای بهبود طراحی خود استفاده کنید:

  • تاکید در متن - bold or italic
  • اندازه متن، بسته به اهمیت آن، متفاوت است
  • استفاده از حداقل تعداد رنگ برای ظاهری ارگانیک
  • های لایت کردن مهم‌ترین المنت‌ها در سایت
  • روان بودن تمام انتقالات منو

از یکی از آنها استفاده کنید، یا مناسب‌ترین را برای سایت انتخاب کنید. راحتی زیبایی‌شناختی، این تصور را ایجاد می‌کند که خود محصول به همان اندازه زیباست. یک وب‌سایت جذاب، اعتبار بیشتری ایجاد می‌کند و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.

2. خطاها

حتی یک طراحی سایت عالی می‌تواند با یک اشتباه کوچک خراب شود. قبل و بعد از اجرا، ایرادهای سایت را بررسی کنید. اگر کاربران متوجه آن شوند، سایت را ترک خواهند کرد و بعید است که برگردند.

رایج‌ترین خطاها عبارت‌اند از اشتباهات چاپی در متن، مشکلات بارگذاری فایل‌های تصویری و ظاهر شدن لینک‌های مرده.

3. تطبیق ‌پذیری

امروزه هر کاربر از چندین دستگاه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کند. بنابراین، سایت شما باید با هر یک از آنها سازگار باشد. به‌عنوان مثال، اگر طراحی را فقط برای رایانه شخصی انجام دهید، مشتریانی را که از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند، از دست خواهید داد.

تمام اطلاعات باید به‌درستی در صفحه، نمایش داده شود. به یاد داشته باشید که برخی از کاربران، برای جستجوی اطلاعات تماس یا بررسی ارزش کالا، از دستگاه‌های تلفن همراه برای بازدید از سایت استفاده می‌کنند. طرح را طوری تطبیق دهید که این اطلاعات در معرض دید باشند. علاوه بر این، بهتر است المان‌های تعاملی بزرگ‌تری برای گجت‌های موبایل بسازید، این کار باعث می‌شود تا فرآیند تعامل برای کاربران ساده‌تر شود، زیرا آنها باید دکمه‌های کوچک را بزرگ‌نمایی، و تلاش زیادی را صرف کنند.

4. اسکن صفحه را ساده کنید

طراحی سایت باید سبک و خوانا باشد. در صفحه اول، نباید دیوارهایی از متن اضافه کنید. پس از اولین برداشت مثبت، کاربر بیشتر جستجو می‌کند. برای یک تجربه راحت، سلسله‌مراتب درستی بسازید تا فرد بتواند بدون مشکل آنچه را که به دنبالش است بیابد. تجسم چرخه‌ای باید از پیوندهای منطقی به‌هم‌پیوسته تشکیل‌شده باشد.

ساختار بقیه سایت نیز باید ساده باشد. اگر حجم متن زیاد است، باید به‌عنوان، زیر عنوان، فهرست و پاراگراف‌هایی با فاصله اضافی تقسیم شود. کاربرپسندی برای مرور کل محصول، بسیار مهم است. اثربخشی ارتباط با مشتری، هدف طراحی است، بنابراین تمام محتوا و المان‌ها باید مشتری را برای انجام معامله یا خرید، تشویق کنند.

5. یکپارچگی

یک وب‌سایت مانند یک مرکز خرید است که پر از علائم است، ساختاری جامع دارد و با جریان‌های مختلف مردم سازگار است. ارزیابی کنید که کاربر ابتدا چه چیزی را می‌بیند و به کجا می‌خواهد برود. اگر سایت خدماتی را ارائه می‌دهد، باید المان‌هایی وجود داشته باشد که فرد را به صفحه‌ای با قیمت‌ها، جزئیات و روش‌های خرید هدایت کند.

بازدید از وب‌سایت خود را به یک جستجوی دشوار تبدیل نکنید. این امر نفرت‌انگیز است و منجر به یک تجربه منفی می‌شود. زمانی که طرح با حداقل تعداد کلیک پر می‌شود، مشتری به‌سرعت تصمیم به خرید می‌گیرد.

6. شروع مجدد

خود را جای کاربر بگذارید، و تصور کنید که یک سایت ایده آل را چگونه می‌بینید، چه چیزی باید داشته باشد و چگونه باید محصول یا خدمتی را ارائه دهد. این کار کمک می‌کند تا متوجه شوید چه چیزی را کجا قراردهید. هر چیزی که راحت به نظر می‌رسد را اضافه کنید و چندین بار به ابتدای تجزیه‌وتحلیل برگردید، تا تصویر کامل را به‌دست آورید.

7. نویگیشن

کاربر باید تمام جاده‌ها را باز کند و در امتداد آنها حرکت کند. نویگیشن واضح با انتقال سریع و موقعیت‌یابی آسان برای استفاده همه المنت‌ها، تعادل و اشتیاق را ایجاد می‌کند. هر اقدامی، حتی  «لغو اشتراک» یا «بازگشت کالا»، نباید آزار دهنده باشد. به کاربران، برای رسیدن به خواسته‌های خود، حرکات متعدد و مراحل سخت ندهید، در غیر این صورت باعث می‌شود برای همیشه سایت را ترک کنند.

همه دکمه‌های تعاملی باید نشان دهند که قابل کلیک هستند یا خیر، اگر کلمه یا دکمه‌ای برجسته شده باشد، اما با کلیک کردن منجر به انتقال نشود، کاربر را گیج می‌کند.

نتیجه

حرفه‌ای باشید و به ریزترین جزئیات یک سایت فکر کنید، زیرا هر یک از آنها بر کیفیت تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد. به یاد داشته باشید که کاربر در ابتدا، سایت را از لحاظ بصری ارزیابی می‌کند، بنابراین ظاهری جامع و زیبایی‌شناختی را در طراحی پیاده کنید، که ارزش‌های شرکت یا فروشگاه را منعکس کند.

یک رابط کاربری متعادل و متناسب با دستگاه‌های مختلف ایجاد کنید، و قبل از اجرا و در کل کار، سایت را برای خطاها به‌طور کامل بررسی کنید. کاربر باید بلافاصله ببیند که سایت چقدر راحت و مفید است، سپس به تعامل با آن ادامه خواهد داد و بعید است که خداحافظی کند.

فاطمه رسولی

فاطمه رسولی

دیدگاه‌ها


ثبت دیدگاه